Terugblik Roadtrip Middenhuur U16+

Op 4 juli werd er tijdens een middenhuur bijeenkomst van de Provincie Utrecht gevraagd of de markt praktijkvoorbeelden kon tonen. Hoe wordt middenhuur nu daadwerkelijk gerealiseerd, hoe ziet dit er uit en welke afspraken kunnen we op welke manier vastleggen met elkaar? Met die vraag ging Sustay aan de slag en zo ontstond het idee van een roadtrip voor bestuurders.

Donderdag 1 november was het zover en vond de Sustay Roadtrip Middenhuur plaats voor gemeenten- & corporatiebestuurders U16+. Er werd, onder het genot van koffie en heerlijke broodjes, gestart vanuit project Rhijnhaeghe (Bunnik) om vervolgens met een touringbus middenhuur projecten Rhenomare (De Meern) en Van Reeshof (Nieuwegein) te bezoeken. Vooraf en tijdens de busrit deelden gastsprekers gedeputeerde Pim van den Berg (Provincie Utrecht), wethouders Erika Spil (Bunnik) & Hans Adriani (Nieuwegein) en Frank Pieper & Menno Schapendonk (Sustay) hun visie op de woningmarkt en de betreffende projecten.

  

Aan bod kwamen onderwerpen als woningtype, doorstroming, seniorenprogramma, beleggersvisie en combinatie middenhuur-sociale woningbouw-koop. De conclusie bij vele wethouders na het zien van de praktijkvoorbeelden was dat afspraken maken in dit segment dus heel goed kan. Zolang de wethouders goed de wensen doorgeven kan er met beleggers en ontwikkelaars zoals Sustay veel bereikt worden en snel succesvol middenhuur gerealiseerd worden. Na afloop was er volop ruimte om met elkaar in gesprek te gaan, waarbij Sustay bij diverse bestuurders de belofte maakte het vervolggesprek met hen en ambtelijke collega’s aan te gaan over een concreet project in hun gemeente.

Meer dan de helft van de U16 wethouders waren aanwezig tijdens deze gezellige en leerzame middag. Bekijk hier de Roadtrip Middenhuur film:

Tags: , , , , , , , , , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Ptolemaeuslaan 56 Utrecht
Postbus 40386 3504 AD Utrecht
info@sustay.nl
030 – 767 00 46

Website gerealiseerd door Mr. Six Marketing Strategy en Interweave